Kundombudsman
Om ni har frågor kring ett ärende eller vill ha en förklaring kontaktar ni i första hand er kundrådgivare, dennes chef eller distriktschefen. Tillsammans kan ni då gå igenom vad som har hänt. Många ärenden blir uppklarade redan här. Men kommer ni inte fram till någon lösning kan ni vända er till vår Kundombudsman.
Kontakta Kundombudsmannen
Här granskas hela ärendet på nytt varpå en ny bedömning görs. Kundombudsmannen är en funktion inom Momentobyråerna och handläggningen görs av erfarna personer som har gedigen erfarenhet av att bedöma olika ärenden inom begravningsområdet ur kundens synvinkel.
Här kan ni hämta blanketten för anmälan. Blanketten finns i filformatet RTF, som kan öppnas med alla typer av ordbehandlingsprogram. Fyll i blanketten, spara den på din dator och bifoga den i ett e-postmeddelande till Kundombudsmannen.
E-post: kundombudsmannen@momentobyraerna.se
Postadress: Kundombudsmannen, Momentobyråerna, Box 3221, 400 100 Göteborg
Om ni ändå inte är nöjda
Är ni inte nöjda med Kundombudsmannens beslut finns andra möjligheter att få ert ärende omprövat. Enklast är att ni då vänder er till Allmänna reklamationsnämnden (ARN).